Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


A hatvanas évek

2011.02.10

BMW 700 

Kép

A modellt 1959 és 1965 között 188.211 darabszámmal gyártották. Ebből 154.557 limuzin, 31.062 coupé és 2.592 kabrio készült.

BMW 700 LKép

KépBMW 700 cabrio

 

 

 

  


 

 BMW 700 RS

Kép

 


A 700-as bázisán alakították ki az RS-t, mely alapvetően a versenyautók jegyeit mutatja. Egy speciális csővázra különleges, könnyű, aerodinamikus karosszériát építettek, és egy dupla vezérműtengelyes 70 lóerős motorral szerelték.  

 


BMW 3200 CS Bertone Coupe

Kép

Gyártási idő: 1962 január– 1965 szeptember
2-ajtós coupé
Motor: 3.2 L V8
4 sebességes kézi váltó
Tengelytáv: 2,840 mm (112 in)
Hossza: 4,850 mm (191 in)
Szélessége: 1,760 mm (69 in)
Magassága: 1,470 mm (58 in)
Önsúly: 1,500 kg 

Cabrio változatKép


 

 

 

 

 

KépBelseje 

Belseje 2Kép

KépMűszerek

 


 

 

 

 

Neue Klasse

BMW 1500-1600-1800

Kép

1961-ben a Frankfurti Autókiállításon jelent meg az új modell, amelyet hengerűrtartalma alapján egyszerűen 1500-asnak neveztek el. Az új elképzeléseken alapuló korszerű motort Alex von Falkenhausen, az autó megjelenését az olasz Michelotti tervezte. A négyajtós autó nagy érdeklődésnek örvendett, és még a kiállítás alatt kétezer megrendelés érkezett rá. Megkezdték tehát az új osztály (Neue Klasse) gyártását. A teljesítménynövekedés érdekében létrehoztak egy 1800-as, 90 LE-s modellt, majd ezt követően a 80 LE-s 1500-ast leváltotta a 83 lóerős 1600-as.

 

 


 

1962-66 BMW 1500 (E 115) Neue Klasse (Bemutatva 1961 szeptemberében a Genfi Autószalonon. 

bmw-archieve-carscoop-90074561.jpg bmw-archieve-carscoop-90074558.jpg bmw-archieve-carscoop-90074568.jpg

1964 BMW 1500 (E 115) Touring „Rallye support” bmw_2000_baur_touring.jpg

1963-68 BMW 1800 (E 118) 4 ajtós sedan 1 széria bmw-1800-8.jpg

1966 BMW 1800 (E 118) Thierry Massot karosszériás touring bmw_1800_touring_by_thierry_massot.jpg

1966-68 BMW 1800 GL (E 118) egyedi építésű touring bmw_1800_gl_estate_rear_view_fragment.jpg

1964-66 BMW 1800 ti (touring internacionale) bmw-1800-ti.jpg

1965 BMW 1800 ti/SA (Sport Ausstattung) 200 db. tisa.jpg

1964-66 BMW 1600 (E 116) 4 ajtós sedan bmw-1600-4-01.jpg


1969-72 BMW 1800/69 bmw-1800-1.jpg

Típus

Gyártási év

Darab

Lökettérfogat

Teljesítmény

Végsebesség

1500

1962 - 64

23.807

1499

80 LE

150

1600

1964 - 66

10.278

1573

83 LE

150

1800

1963 - 68

102.090

1773

90 LE

160

1800 TI

1963 - 66

18.417

1773

110 LE

170

1800 TISA

1965

200

1773

130 LE

180

1800/69

1968 - 70

30.981

1766

90 LE

160

2000 / 1,8

1971 - 1972

8.039

1766

90

160


BMW 1500-1800 ti

Gyártási idő: 1962– 1972

4-ajtós sedan
Motor: 1499-1773 ccm soros 4 hengeres (M 10)

4 sebességes kézi váltó
Tengelytáv: 2.550 mm
Hossza: 4.500 mm
Szélessége: 1.709 mm
Magassága: 1.450 mm
Önsúly: 1.043-1.130 kg

 


 
 

 BMW 2000

1966-ban hosszabb kísérletezés után kialakították az M 10 motorblokk 1990 ccm-es változatát. Kép Az új motort elsőként a BMW 2000 coupe változatába szerelték, majd az év második felében megjelent a némi ráncfelvarráson átesett négyajtós karosszériában is.  A karosszéria módosítása érintette a homlokfalat, illetve a hátsó részt a csomagtartó fedéllel. Ezzel egyidőben a beltér is komfortosabbá lett téve, teljes Kép szövet borítású ülések és faburkolat került az utastérbe.

Az összes széria belső kialakítását 1968 végén ismételten megváltoztatták, egy ergonóm kialakítású műszerfal került beépítésre, illetve a külső megjelenésében kisebb változások történtek (az 1800-as modellnél fekete betétes hűtőmaszk, illetve "bőségesebb" díszlécezés).


 

BMW 2000 C, CA, CS

Kép

1965-68 BMW 2000 coupe (E 121)

Tipus

Gyártási év

Darab

Lökettérfogat

Teljesítmény

Végsebesség

2000 C

1965 - 68

443 db.

1990 ccm

100 LE

172 km/h

2000 CA

1965 - 68

3.249 db.

1990 ccm

100 LE

168 km/h

2000 CS

1965 - 68

9.999 db.

1990 ccm

120 LE

185 km/h

 


 

Gyártási idő: 1966– 1968

2-ajtós coupe
Motor: 1990 ccm soros 4 hengeres (M 10)

4 sebességes kézi váltó, vagy 3 sebességes automata
Tengelytáv: 2.948 mm
Hossza: 4.530 mm
Szélessége: 1.675mm
Magassága: 1.360mm


 

02 széria

Napjaink egyik legkedveltebb BMW kultautó modellje. A négyajtós neue klasse alapjain, a sportos koncepciót előtérbe helyezve 1966-ban létrehozták a négyajtós 1600-as azonos elnevezésű kétajtós változatát. els_-sz_ri_s-h_tfal.jpgA karosszéria hosszát 27-cm-rel lerövidítették, csökkent a csomagtartó kapacitása, valamint az orr-rész is lejjebb került. A jellegzetes 02 típusjelzést csak 1968-ban, az 1990 ccm-es motorral szerelt 2002 jelzésű változat bevezetésekor állandósították (a 02 az autó kétajtós kivitelére utal). A siker eredményeként az 1600-2 megjelenése után évente jelentek meg újabb változatok. 1967-ben látott napvilágot dupla-porlasztós módozata, az 1600ti, majd az 1600 kabrió. 1968-ban a 100 lóerős 2002 és a dupla-porlasztós, 120 LE-s 2002ti, 1971-ben pedig a köztes lökettérfogatú motorral felszerelt 1802 került a szalonokba, egyidejűleg a bmw02_33.jpgmodell háromajtós változatával, a touring-al. Ugyanebben az évben jelent meg a benzinbefecskendezéses újdonság, a 2002tii, amelybe Kugelfischer mechanikus injektor-rendszert szereltek. A hetvenes évek elején az elsők között szereltek turbófeltöltőt szériaautóba, ez a 2002 turbo néven 170 LE-s teljesítményt tudott leadni. A sorban utolsóként kibocsátott darab az 1502-es jelzést viselte. 1573 ccm-es motorjával és jóval puritánabb felszereltsége miatt olcsóbban forgalmazták. A típus 1977-ig maradt gyártásban

       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  


Modell Gyártási év darabszám köbcenti
1502 1975-1977 71.564 1573
1600-2 1966-1971 210.451 1573
1602 1971-1975 56.351 1573
1600 TI 1967-1968 8.835 1573
1802 1971-1975 83.351 1766
2002 1968-1975 336.907 1990
2002 automatic 1969-1975 36.663 1990
2002 Ti 1968-1972 16.448 1990
2002 Tii 1971-1975 38.703 1990
2002 Turbo 1974-1975 1.672 1990

 

02 kabrio szériák

 

A 02 széria nyitott modellje 1968-ban jelent meg, melyet a stuttgarti Baur tervezett és épített. A beltér kialakításakor a zárt modellektől különbözően az 5 személyes helyett a 2+2 személyes kialakítás nyert teret, melyet az indokolt, hogy a lenyitható tető elrejtését szolgáló elemek nagyobb helyet vettek el az utastérből. Az alapvetően 1600-2 alapjaira épülő modell műszaki paraméterei teljesen megegyeztek a zárt modellével. 1971-ben kísérletet tettek nagyobb teljesítményű modell kialakítására, viszont a megnövekedett biztonsági igények miatt ez 1990 ccm-es teljesen nyitott változatból mindösszesen 200 darab készült.

A megnövekedett biztonsági igények miatt bmw_2002_targa_31dcf90eabfef6b0aac92f2da02e85a5.jpgegy targa-landaulet változat (külön lenyitható vászontető, illetve eltávolítható keménytető) gyártását kezdték meg 1971-ben, melyet a későbbiekben egyszerűen csak targának hívtak.